QR Code Business Card

18.Epizóda- Oceľová vlná

 

V dnešnej epizóde budeme fotiť vlnu. Tento druh fotografie je veľmi zaujímavý a zábavný a dá sa kreatívne využiť. Ale ešte pred tým než začneme, by sme radi poprosili, aby ste si dávali pri týchto experimentoch pozor!

Okrem základných ingrediencií ako je fotoaparát ktorý ma manuálny režim a statív budeme potrebovať aj špeciálne prísady:

-oceľovú vlnu (hrúbka 00 )

-oceľovú metličku na miešanie (dá sa kúpiť v kuchynských potrebách)

-hrubšiu šnúru, alebo lano

-zapalovač, alebo 9Vbaterku

-ochranné rukavice

-tmavé oblečenie najlepšie aj s kapucňou

-hasiaci prístroj

-telefón s pripraveným číslom 112 🙂 (snáď to nebudete potrebovať)

5D3M3282

V prvom rade si pripravíme vlnu ktorú dáme do metličky (odporúčame vlnu moc netlačiť, bude nám viac horieť a efekt bude výraznejší) a samozrejme metličku uviažeme o šnúru a môžeme ísť fotiť.

5D3L5416-2

Pri točení metličkou si dávame pozor na zdravie a na okolie kedže nechceme nič podpáliť (a nieto ešte seba) 🙂 . Ako sme už spomínali treba si nasadiť ochranné rukavice a ak máte tak aj kapucňu na hlavu, aby sa vám náhodou nechytili horieť vlasy. Pri samotnom fotení použijeme manuálny režim a nastavíme si čas aspoň 5-8s, my sme používali čas od 10 do 18s . ISO 100-400 a clonu si nastavíte podla potreby. My sme clonili na clonu 3,2 až 5,6.

[reklama]

IMG_5838

Nie je to len o nastavení foťáku ale aj o vybraní dobrého miesta na kreatívnu fotku a na to už návod nepotrebujete. Je to len na vašej fantázií. Fantázií sa medze nekladú a môžete skúšať rôzne veci, skombinovať tento druh fotografie napríklad s portrétnou, alebo svadobnou fotkou a podobne. Osobne sme už videli veľa takých fotiek kde sa skombinovali rôzne žánre a výsledok nebol zlý. Aj točením tej vlny môžu vniknúť rôzne vzory je to len o šikovnosti a nápadoch.

5D3L0216-2

Na čo ale nesmiete zabudnúť znova zopakujeme bezpečnosť je prvoradá! Pri horení oceľovej vlny vznika teplota nad 1000 stupňov celzia a to už nie je sranda.

Dúfame ze ste vyskúšali niečo nove a budeme radi ak nám pošlete vaše fotografie.

 

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *